Produsele achizitionate la distanta (online), de catre persoane fizice, se pot returna conform O.U.G. 34/2014 in maxim 14 zile de la primirea lor. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.
Pentru a returna unul sau mai multe produse va rugam sa completati Formularul de Retur sau sa ne scrieti un email la adresa office@teez.ro in care sa ne comunicati intentia de returnare. VODIXAD SRL va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat.
Definitia contractului de vanzare: orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate, etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
Conditiile de retur in maxim 14 zile pentru comenzile online sunt valabile doar pentru persoane fizice. Pentru persoane juridice se poate accepta returul in maxim 14 zile doar daca produsul este sigilat.
VODIXAD SRL poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza VODIXAD SRL cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax). Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.
Obligatiile care revin Vanzatorului
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii in cazurile: produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site, produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie, produs livrat gresit (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard).
Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de 14 zile lucratoare de la receptionarea produselor.
Obligatiile care revin consumatorului
Produsele sunt inmanate VODIXAD SRL personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Produse excluse, fara drept de returnare
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:
Consumatorii care solicita returnarea produselor in cazul contractelor incheiate la punctul de lucru nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract conform dispozitilor O.U.G. 34 din 2014.
Licentele de software electronic (care presupun livrarea unei chei de activare prin email) nu pot fi returnate dupa ce au fost trimise pe email.
Exemple de produse si categorii de produse care pot fi supuse unor costuri suplimentare in vederea aducerii la conformitate/stare initiala:
Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.
Returnarea produselor se poate face la adresa Str. Emil Racovita 70, Voluntari, Ilfov. Este recomandat returul folosind firma de curierat Sameday, cu serviciul de Deschidere Colet.
In toate cazurile, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, de preferat in ambalajul original si obligatoriu insotite de toate accesoriile si documentele originale.
Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor, poate genera costuri de aducere la conformitate/stare initiala de pana la 100% din valoarea produsului.
Licentele de software electronic (care presupun livrarea unei chei de activare prin email) nu pot fi returnate dupa ce au fost trimise pe email.
Licentele de software care vin in cutie (FPP) se pot returna doar daca cutia este sigilata (si daca celelalte conditii de retur sunt indeplinite).
Laptopurile, sistemele desktop sau alte dispozitive electronice care sunt vandute impreuna cu o licenta software, nu mai pot fi returnate daca licenta software a fost activata. In cazul dispozitivelor care vin cu un abtibild razuibil pentru licentiere, nu se accepta returul acestora daca abtibildul a fost razuit sau deteriorat. Daca un client doreste sa testeze programul software cu care a venit insotit echipamentul achizitionat, poate sa faca acest lucru folosind versiuna gratuita (trial) pusa la dispozitie de catre producatorul de software pana in momentul in care se decide daca pastreaza produsul.
Nu fac obiectul garantiei/returului produsele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate, produsele utilizate in conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice, software parolat etc.), setari si instalari incorecte, surse defecte, prize fara impamantare, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, interventia mecanica sau plastica asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul functionarii echipamentelor, virusari, rescrieri gresite de BIOS sau BIOS parolat etc. precum si produsele la a caror instalare s-au folosit incorect programele de instalare sau au fost utilizate alte drivere ori programe decat cele originale.
Instalarea sau punerea in functiune a produselor de catre persoane neautorizate duc la pierderea garantiei/dretului de retur.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea initiala a produsului.
Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.
In cazul comenzilor care au mai multe produse identice, doar unul dintre produse poate fi returnat desigilat, restul produselor pot fi acceptate la retur doar daca sunt sigilate.
Coletele expediate prin curier fara mentiunea “RETUR” scrisa pe colet sau ca si observatie pe AWB, nu vor fi procesate ca retururi!
Pentru orice intrebari sau nelamuri legate de returul produselor ne puteti scrie la adresa de email office@teez.ro
Iti venim in intampinare cu peste 5000 de articole Electronice, Electrocasnice si IT la preturi reduse cu livrare rapida oriunde in Romania.
Emil Racovita 70, Voluntari, Ilfov
office@teez.ro
+4 0742 117 767
© TeeZ. Toate drepturile rezervate. Oferit de LumaDesign
Magazin online furnizat de SC VODIXAD SRL (CUI: RO43035762). Toate preturile prezentate pe site contin TVA si Taxa Verde.